aaaaaa https://www.youtube.com/watch?v=EMaRz46CFyI Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilmesi planlanan Çamlık projesi kapsamında bazı sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlardan ağaçların kesilmesine tepki geldi. Aralarında Ünye Çevre ve İnsan Hakları Koruma Derneği Başkanı İrfan TOSUN ve Çamlıkta bulunan ağaçları diken Musa Sami Güven'in kızı Emine Güven Çavuşoğlu'nun da bulunduğu tepki gösterisinde kesilen ağaçların yan taraflarına fidanlar diktiler. Ünye’de bulunan mesire yeri çamlıkta yapılacak yeni proje için mülk sahibi Ordu Büyükşehir Belediyesi ihaleyi kazanan firmaya yer teslimi yaparken önceki gece gelen ihbarlar çevrecileri harekete geçirdi. Gece yarısı iş makinelerinin çalıştığı ve bazı ağaçların kesildiği ihbarını alan Ünye Çevre ve İnsan Hakları Koruma Derneği Başkanı İrfan TOSUN, gece yarısı çamlık mevkiine geldi ve  yapılan ihbarın doğru olduğunu gördü. İş makinelerinin gece yarısı çalışmasını kamera kaydına alan Başkan Tosun yaşananlara tepki gösterirken bugün de Ünye Çevre ve İnsan Hakları Koruma Derneği Başkanı İrfan TOSUN ve beraberinde  vatandaşlarla kesim yapılan alana gitti. Daha önce restoran ve motel olarak kullanılan ve yıkıldıktan sonra boş olan ve etrafı çevrili olan alana giren vatandaşlar kesilen ağaçların köklerinin çakıl ile kapatıldığını gördü. Kazma ve elleriyle kökleri ortaya çıkarak vatandaşlar yaklaşık 15 ağaç kökü bulurken yanlarında getirdikleri fidanları kesilen ağaçların yanına dikti. Ünye Çevre Koruma Derneği Başkanı İrfan Tosun burada yaptığı açıklamada duyarlı vatandaşlara teşekkür ederek, kendisine gelen bir ihbar üzerine gece buraya geldiğini ve buradaki manzarayı gördüğünü, her bir ağacın  daha taptaze olduğunu dile getirdi ve hiçbir savunmasının  olmadığını söyledi. 1950-1953 yılları arasında Ünyeli Musa Sami Güven tarafından dikilen çam ağaçlarını büyütenlerden biri olan Musa Sami Güven'in kızı Emine Güven Çavuşoğlu'nun da aralarında olduğu bu tepkili davranışta  Emine Güven Çavuşoğlu da açıklamalarda bulundu. Ellerimle suladığım çam ağaçlarının kesildiğini görünce göz yaşlarına boğuldum… Emine Güven ÇAVUŞOĞLU, “Ağaçların kesildiğini duyduğum zaman koşarak geldim. Belediyeler Çamlık’ın doğal halini asla bozmamalı. Burası Ünye’nin ve Ünyelinin nefes aldığı, anıları olan ve tabiatına sahip çıkılacak bir bölgedir. Ünye çok özel bir şehir. Türkiye’de Ünye denildiği zaman herkes Çamlık’ı hatırlıyor. Dahası var Ünye bütün şehir kordon. Çöremez’den başlayıp Fatsa hududuna kadar solunuza denizi alarak yürüyebiliyorsunuz. Biz bunu böyle koruyacağız” dedi. Kesilen ağaçları görünce üzüldüğünü ifade eden Çavuşoğlu, “böyle bir ağaç kesilir mi ? korunur böyle bir ağaç” diyerek yetkililere seslendi. Duyarlı vatandaşların incelemeleri sırasında hiçbir yetkili ve iş makinesi alanda bulunmazken yapılan incelemenin ardından vatandaşlar alandan ayrıldı. ddddd