e

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından Mili Tarım kapsamında Cumhurbaşkanlığı Makamının da desteği ile "Yerel Tohum Buluşması” adı altında bölgesel etkinlikler düzenlendi.Yapılan etkinliklere İkizce Ziraat Odası Başkanı Hasan Çalık ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik arasında ki konuşma damga vurdu.

İkizce Ziraat Odsı Başkanı Hasan Çalık 40 çiftçiyle 2 minibüste tohum fuarına gittik. Birincisi İzmir’de, ikincisi Samsunda oldu. Yöresel eski tohumların geriye dönmesi için böyle bir çalışma var. Bizim fuarda standımız vardı. İlçe tarımla beraber yöresel tohumlarımızın reklamını yapmak için orada yer aldık. Bakanımız standımıza geldi. Bizimde ikizce de ürettiğimiz sepetlerimiz vardı. Bakanımıza bir sepet ve sepet dolusu fındık verdik. Tohum fuarında fındık olayı yoktu ama ben fındığı devamlı gündemde tutmak için götürmüştüm.  “Rize’nin doğal MALI/BALI, İkizce’nin organik fındığı. Doğal yaşam için organik sepetlere başladık. İspanya’ya da gönderiyoruz, kendi çiftçimizde veriyoruz.” dedim ve bakan tarafından bu girişimlerimiz olumlu karşılandı” Dedi. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, "Tarımla uğraşan hiçbir kardeşimizin uğraştıkları bu meslekten dolayı başını öne eğdirmeyeceğiz. Onlara karşı mahcup olmayıp, yüzünü güldürecek kararları almaya devam edeceğiz." dedi. ee eee