Ordu Büyükşehir Belediyesi, kent ulaşımına yeni bir soluk getirmesi planlanan Nostaljik Tramvay Projesi’nde önemli bir aşamaya geçti. Büyükşehir Belediye Meclisi’nde ele alınan proje kapsamında, tramvay hattının Atatürk Rıhtımı’ndan başlayarak etaplar halinde Ordu Şehir Hastanesi’ne kadar ulaştırılması hedefleniyor.

Büyükşehir Belediye Meclisi’nin olağanüstü toplantısında görüşülen proje, şehir içi ulaşımın daha konforlu ve sürdürülebilir hale getirilmesini amaçlıyor. Toplantıda yapılan sunumda, hattın ilk olarak 19 Eylül Stadyumu’na kadar hizmet vereceği, ilerleyen süreçte ise Ordu Şehir Hastanesi’ne kadar uzatılacağı ifade edildi.

6 Kilometrelik Ulaşım Hattı

Ulaşım Planlama Danışmanı Bekir Ilıcalı tarafından meclis üyelerine aktarılan bilgilere göre, tamamlandığında yaklaşık 6 kilometre uzunluğa ulaşacak olan tramvay hattı, sahil güzergâhında önemli bir ulaşım alternatifi oluşturacak.

Trafik Yoğunluğunu Azaltacak

Özellikle sahil kesiminde yaşanan trafik yoğunluğunun azaltılmasına katkı sunması beklenen proje sayesinde vatandaşların toplu taşımaya daha kolay erişmesi hedefleniyor. Şehir Hastanesi’nin hizmete girmesiyle birlikte bölgede oluşacak araç hareketliliğinin de raylı sistem desteğiyle kontrol altına alınması planlanıyor.