EFEFEFE Sezon başında 12-14 lira civarında olan kabuklu fındık fiyatı,8,25 TL’ye kadar kadar düştü.Vatandaşlar serbest piyasada fiyatların geri çekilmesiyle üreticinin büyük zarar gördüğünü, alıcıların panik havası yaratarak üreticinin elinde kalan fındığı alma peşinde olduğunu söylediler .Bu konuda Ünye Ticaret Borsa Başkanı Mustafa Uslu'ya mikrofon uzattık.Görüşlerini aldığımız Başkan Uslu bu sene fındığın bol görünüyor olması ve elde halen var olan mamul nedeniyle piyasada rahatlama oldu.Bu durumda fiyatlarda gerilemeye neden oldu dedi. Başkan Uslu açıklamalarına şöyle devam etti Bugün fındığı 8,25 TL dedik. Serbest piyasada da 8 TL ile 8,50 TL arası bir fiyat oluşuyor. TMO alıma devam ediyor ama piyasadaki fiyata faydası olmadı. TMO’ya insanlar gitmiyorlar. Şuan fındık esnafın depolarında. Piyasada fındık yok. Olanlarda TMO’ya gitmiyor.  Rekolte kesin olarak açıklanmadı. Sadece tahmini rakamlar duyuldu. Temmuz’da bir sayım olacak. Temmuz ayında yapılacak çotanak sayımıyla durum belli olacak. Temmuza kadar fındığın başına her şey gelebilir. Ama fındık çotanak hale geldiğinde daha sağlamlaşıyor. Şuan her tarafta bol fındık görünüyor. Dalda görünen fındıkta alıcıyı etkiliyor, haliyle fiyat düşüyor. Piyasada Baskın İşlem olursa fındık 8 TL’nin altına da düşebilir. Piyasaya fındık inmiyor diye bir durum yok. Mal piyasaya inmiş ama depolarda. Depolardaki mallarda üreticiler tarafından satış görüyor. Buda içeriden işlem görüyor. Buda piyasaya yansıyor. Ama 8 TL’nin altında bir fiyat çok tahmin etmiyorum. Elinde malı olan üreticiler TMO’ya da götürebilirler. TMO yeni sezonda 10 TL gibi bir fiyatla devam ederse piyasanın fiyatları da TMO’ya yakın olur. Malın pazara inişine göre fiyat düşebilir de, yükselebilir de. Burada üreticinin tutumu önemli. Bu sene 480 Bin Ton Avrupa’ya mal gidecek. Geçen senelerde de bu kadar mal gitmişti. Avrupa’da alıcı var. Sıkıntı pazardaki malın bollu oluşudur.Biz bu sene üreticinin elindeki malı az gördük ama yanılmışız. 2015 den kalan devir oldukça fazlaymış. Burada fındığın kaderi TMO 'nun elinde,eğer yeni sezonda fındık almaya devam ederse sorun yapmaya gerek yok dedi. FFFFFD dddd