https://www.youtube.com/watch?v=MytvZqmy2fo&feature=youtu.be Ünye’de Mesleki ve Teknik Eğitimi geliştirmek amacıyla Ünye'deki sivil toplum örgütleri ile Meslek Liseleri arasında 3 yıl geçerli olacak protokol imzalandı. Ünye Ticaret ve Sanayi Odası’nda gerçekleştirilen protokol imza törenine Ünye Kaymakamı Ümit Hüseyin Güney başta olmak üzere İlçe Milli Eğitim Müdürü Özgür Tokgöz, ÜTSO Başkanı İrfan Akar, Ünye Ticaret Borsası Meclis Başkanı Erhan Aydın ile meslek odaları başkanları ve okul müdürleri katıldı. Katılımcılar imzalanarak yürürlüğe giren protokol hakkında yaptığı açıklamada şöyle konuştular; Ünye Milli Eğitim Müdürü Özgür Tokgöz: “Ülkemizde ve ilçemizde özellikle mesleki ve teknik eğitime ilgi oldukça az. Bu manada hem velilerimizin hem de öğrencilerimizin mesleki ve teknik eğitime bakışını değiştirmek ve bilinçli şekilde mesleki ve teknik eğitime yaklaşmalarını sağlamak amacıyla bugün burada imzalayacak olduğumuz protokol gerçekten çığır açacak. Okullarımızda ki eğitim ortamlarının düzeltilmesini yönelik çalışmalar, oda bakanlarımızın öğrencilerimize  hamilik kapsamında yapacağı maddi ve manevi destekler, verilen eğitimin sektörde karşılık bulması bu ve bunun gibi birçok değer eğitime katkı sağlamış olacaktır. Bu manada Şevki başkanım ve Gürel başkanım bana bulundukları ziyarette biz eğitime katkı sunmak istiyoruz dediler. Bizim de  satın Kaymakamımız la yaptığımız istişarelerde gerçekten meslek liselerini canlandırma fikri için bir ortak payda da buluştuk. İnşallah protokoller imzalandıktan sonra yapacağımız çalışmalar çocuklarımızın bundan sonra ki süreçte hem  mesleki ve teknik eğitime bakış açısını değiştireceğiz. Mesleki ve teknik anlamda verilen eğitimle sektördeki ihtiyaç sağlanmış olacaktır. Bizim mesleki ve teknikteki en büyük sorunumuz mezun olan  öğrencilerin kendi mesleklerini yapmamasıdır. Kendi işini yapan sadece %18 mezun vardır. Çünkü mesleki ve teknik eğitim okullarını tercih ederken bilinçsiz bir şekilde  yada zorunda kaldığı için tercih ediyorlar. Bu manada biz bu bilinçlendirme çalışmasıyla mesleki ve teknik eğitimin önünü açmış olacağız ve sektörümüz bir canlılık kazandırmış olacaktır." Ünye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İrfan Akar: "Başta Şevki ve Gürel kardeşlerimiz bu işe çok emek verdiler. Diğer okul müdürlerimiz, Milli Eğitim Müdürümüz ve Sayın Kaymakamımıza da ayrı ayrı teşekkür ediyorum. İnşallah hepimize hayırlı olur. Bu projenin Ünye'ye çok iyi geleceğini düşünüyorum. Teşekkür ederim."   Ünye Ticaret Borsası Meclis Başkanı Erhan Aydın:"Hem öğrenciler hemde piyasadaki firmalar için  çok önemli bir projedir. Öğrencilerin hem iş hayatına atılmalarında yardımcı olacak hemde piyasada çalışan  firmaların kalifiye eleman ihtiyaçlarını karşılayacağına inanıyoruz. Bu çalışmayı yapan arkadaşlara da teşekkür ediyoruz." Ünye Terziler, Kuaförler, Esnaf ve Zanaatkarlar Odası Başkanı İsmet Çat: "Bu çalışma hakikaten Ünye de bir ilk olmuştur. Sizlere hizmet etmek için bizde çıraklıktan yetişerek ustalığa geldik. Bazı öğrencilere bakıyorum ben hiç  istekleri yok ve bir zanaat öğrenme peşinde değiller. Stajyerler çalıştıkları yerlerde telefonla uğraşarak zaman geçiriyorlar, böyle olmaması gerekiyor. Kendi ayaklarının üzerinde durabilmeleri için bir yer açmaya çalışıyoruz. Bu proje sayesinde kendilerini yetiştirsinler istiyoruz. Hepinize teşekkür ediyorum." Ünye Küçük Sanayi Sitesi Kooperatifi Başkanı Ali Özkan: "Burada okul ve ders boyunca mesleğe ağırlık verildiğinden dolayı üniversite imtihanların da çocuklarımız başarılı olamıyorlar. Meslek lisesinden de bir makinacı veya mobilyacı olarak mezun oluyorlar. Öğrencilerden üniversite diploması  yok,  zanaat tam olarak öğrenememiş iş bulamıyor ama bu proje ile beraber meslek lisesinde okuyan öğrencilerimiz iş bulma konusunda bir sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum." Atik Otel Genel Müdürü Osman Duvar:" İşletmeler noktasında bize çok fazla iş düşüyor. Sizlerin öncülüğünde eğitim ve işletmeler bir araya gelerek bunu geleceğe çok daha iyi taşıyabiliriz. Karadeniz bölgesinin tamamında böyle bir proje yok bu noktada Ünye pilot bölge olabilir. Bunu yayarak bir çok yere öğrenci gönderebiliriz." Arif Nihat Asya Teknik ve mesleki Anadolu Lisesi Müdiresi Ayşe Akyol; "Bizim öğrencilerimiz meslek öğrencisi biz eğitimciler olarak onlara akademik hayatta ve mesleki hayatta elimizden geleni yapıyoruz. Gelen öğrencilerimizin başarıları hem mesleki hemde akademik anlamda farklı hepsini bir kefeye koyamayız. İşbirliği konusu Ünye'de bir ilk olması bizler içinde çok önemli bir konudur.  Meslekçiler olarak üzerinde çok durduk, öğrencilerimizin de durumuna göre destek vermeden yürümeyecek, çünkü sektörde 31 öğrencimiz sektöre gidiyor. Biz çocukları bilirkişi olarak değil sektöre öğrenmesi için gönderiyoruz. Odalara bu konuda çok büyük bir rol düşüyor. Bu proje ile ilgili inşallah sorunsuz yaşayacağız. Meslek öğrencilerimizin alanları ile ilgili mezuniyette mesleği tercih etmemeleri farklı sorunlardan dolayı olumsuzluklar oluyor. İnşallah bu proje ile birlikte çözülecektir." Ünye Kaymakamı Hüseyin Güney; "Öncelikle sanayimize ve eğitim camiamıza somut katkılar sağlayacak böyle bir protokolün imza merasimi ile sizlerle birlikte bulunduğumuz için mutluyum. Değişik vesilelerle gerek esnafımız gerek sanayicimiz ihtiyaçlarını ve sıkıntılarını dile getiriyor, yine okullarımız ve öğrencilerimiz sıkıntılarını dile getiriyorlar. Hepiniz farklı açılardan aynı noktaya temas ettiniz. Meslek liselerinin bugün istenen seviyede olmaması ve istenen seviyede olması arzusu bizim bu proje vesilesi ile sanayicimiz ne istiyor? Zanaatkarımız esnafımız ne istiyor? Okullarımız ne istiyor? Hangi kapasiteleri var? Bunu bizzat yaşayarak görecekler. Liselere girişte son yapılan güncelleme ile beraber önümüzdeki süreçte meslek liselerinin bir zaruret neticesinde değil tercih edilen okullar olacağını genel liselerin ve akademik eğitimin tamamladıktan sonra karşılaşan işsizlik sorunun her geçen gün artması bir diğer taraftan da meslek erbabın tecrübeleri kısmını da bilen yetişmiş elemanların belki de üniversitesi mezunu bir mühendis den bir mimardan teknik personelinden daha çok kazandığı ve arandığı test edilip tecrübe edildikçe meslek liselerine olumlu yönde dönüşümü hep beraber yaşayacağız. Bugün Ünye'de uygulamaya geçebileceğimiz protokol ile belki de sadece Ünye ve Orduya değil Türkiye'ye model olabilecek meslek liseleri ile ilgili olumlu bir uygulamanın hayata geçirebileceğini söyleyebiliriz. Bizler gençlerimizi teorik eğitim ile beraber kabiliyeti olan öğrencilerimizin sanayi ile gerçek sektörle buluşturulması ve geleceğe dair bu alanlarla ilgili program yapılmasını tahmin etmemiz bizlere sahip çıkması bu gençlerimizin mezun olduktan sonra hayatlarını ve geçimlerini bu yolda temin etmelerine vesile olacaktır. Aranan ve sektöre yardımcı olacak olan meslek öğrencinin katkı sağlayacak olmasını temenni ediyorum." dedi.