Torunoğlu: “Biz Günü Nasıl Kurtarırız Onun Derdindeyiz” İyi Parti Ünye İlçe Başkan Yardımcısı Berkay Torunoğlu, A52 TV ekranlarında her Cumartesi yayınlanan Gündem Arena programının konuğu oldu. KARTEGDER Başkanı Cihan Çakır ve A52 TV Genel Yayın yönetmeni Yunus Zor’un moderatörlüğünde yayınlanan Gündem Arena programına konuk olan İyi Parti Ünye İlçe Başkan Yardımcısı Berkay Torunoğlu, mevcut hükümeti eleştirerek; KDV, ekonomi, Ünye’de yapılan çalışmalar, mevcut hükümet sistemi gibi birçok konuya değinerek yapılması gereken formülleri anlattı. Özellikle ekonomide son yaşanan gelişmeleri değerlendiren İyi Parti Ünye İlçe Başkan Yardımcısı Berkay Torunoğlu, “Türkiye’de planlama dahil her şey saraydan idare ediliyor. Benim vatandaşım sabah saat altıda kalkıp işine gidiyor, esnaflarımızda memurumuzda çalışıyor. Ancak maaş zamanı geldiğinde ortada bir şey yok” dedi. “Her Şey Saraydan İdare Ediliyor” Türkiye’de meclis bir tarafa itilerek 600 tane milletvekili var ancak meclis yürütme anlamında çalışmaların az olduğunu ifade eden İyi Parti Ünye İlçe Başkan Yardımcısı İnşaat Mühendisi Berkay Torunoğlu, “Cumhurbaşkanlığı yönetim sistemine geçildikten sonra Cumhurbaşkanı iktidarın gücünü eline almış durumdadır. Türkiye’de meclis bir tarafa itilerek 600 tane milletvekili var. Ancak meclis yürütme anlamında çalışmalar çok az. Yürütme olarak meclisin etkisi azaldı. Türkiye’de planlama dâhil her şey saraydan idare ediliyor. İnsanlar Sayın Cumhurbaşkanını bir altın koza içerisine aldılar. Ancak şunun farkında değiller. Mevcut Cumhurbaşkanı yönetmeliği, Cumhurbaşkanını da çok yıpratıyor. Bütün ülke meselesini tek bir elden idare etmeye kalkarsanız birçok konuya vakıf olamazsınız” dedi. “Türkiye’de Gelir Adaletsizliği Var” Ülke genelinde ekonomide yaşanılan gelir adaletsizliğine dikkat çeken Berkay Torunoğlu, “Temel gıdalar ve kuru bakliyatta vergi olması, insanların bütçesinde yüke neden oldu. Bu gibi gıda maddelerinde inanılmaz bir vergi yükü var. Ülke ekonomisi belli sıkıntılar yaşıyor olabilir. Bizde bu çemberin içinde yer alıyoruz. En azından bir vergi muafiyeti ya da vergi indirimi kuru bakliyat ve gıdalarda yapılmalıdır. Türkiye’de öyle bir gelir adaletsizliği var ki belli imtiyazlı bir sanayici tayfa ciddi gelirler elde ederler. Ve bizlerin aldığı iki kuruşta aynı yükün içinde değerlendirilir. Fakat gelir seviyesi çok yüksek olan sanayici tarzı insanlarda olan bu adaletsizliğin bir an önce toparlanmadı lazım” diye konuştu. “Akşam Kafamızı Yastığa Koyamıyoruz” Hükümetin vergiler sayesinde vatandaşın yaşadığı maddi sıkıntılar nedeniyle kafasını yastığa koyamadığını söyleyen Torunoğlu, “Bizim problemimiz hükümet edenlerin topladıkları vergileri doğru şekilde kullanamadıkları için insanların cebin giren paraları planlayamamalarıdır. Benim vatandaşım sabah saat altıda kalkıp işine gidiyor, esnaflarımızda memurumuzda çalışıyor. Ancak maaş zamanı geldiğinde ortada bir şey yok. Fakat biz bu kadar çalışmamıza rağmen akşam kafamızı yastığa koyamıyoruz. Bunun en büyük nedeni biz katma değer üretemiyoruz. 2 ton demir satıyoruz, senin sattığın 1 ton demire karşılık Avrupa devletlerindeki insanlar aynı katma değeri üretiyor. Aradaki tek fark onlar teknolojik üretiyor fakat biz üretemiyoruz” şeklinde konuştu. “Ünye’de Hiçbir İlerleme Yok” Ünye’de yapılan projelere değinerek hiçbir ilerlemenin olmadığın söyleyen Torunoğlu, “Biz günü nasıl kurtarırız onun derdindeyiz. Biz Ünye Niksar yoluna gidelim oradakilerin gazını alalım. Ünye Kültür Merkezi’nin vatandaş nezdinde gazının alalım. Ama 2 senedir bir damla ilerleme yok. Ünye’nin il olma konusunda mesela herkes mücadele ediyor. Veya STK’larda mücadele ediyor. Ancak bunu hepimizin istemesi lazım” ifadelerini kullandı. “Siyasi Partiler Yasası Gelmelidir” Mevcut hükümetin artık yeni bir siyasi parti yasası getirmesine dikkat çeken Torunoğlu şu sözlerle devam etti; “Siyasi partiler sistemimizde bir hata var. Şimdi bizim bir defa onarmamız gereken bir konu ise siyasi partiler yasasıdır. Her partinin bir lideri var liderlerin söylemleri ise bir senet. Tabi partiler içinde eleştiri yok. Biraz sesinizi çıkardığınızda ise ihraç olayı meydana geliyor. Bunun önüne geçmek için siyasi partiler yasası gelmelidir. Biz seçimlerde aşağıdan yukarı seçerken, hem partilerin demokrasiye katkıları açısından daha güçlü olacaktır. Ve bu parti yasası gerçekleşirse ben belediye başkanımı ve vekilimi seçeceğim. Ama şu an bakıldığında Ankara’daki bir siyasetçinin kulağı burada değil. Ama partilerdeki seçilen vekillerin halkın seçtiği vekil olmalıdır. “Bu Özelleştirmelerin Hepsine Karşıyız” Özelleştirmelerle beraber bütün devlet teşekkürleri bir gün satıldı. Biz o zamanda karşıydık bu zamanda karşıyız. Türk Telekom’un özelleştirilmesinde bir faydasını göremedik. Şeker fabrikaları kapatıldı. Ve piyasadaki şeker pancarlarının tadı azaldı. Bu özelleştirmelerin hepsine karşıyız. Bizim burada özelleştirme yapılırken bir yatırım ve istihdam yok. “Yüksek Faturalar Hükümetin Planlaması Gereken Bir Konu” Alternatif enerjiye Türkiye’nin ciddi bir yatırım yapması gerektiği dönemde, Türkiye Avrupa’nın vazgeçtiği Nükleer Santralleri konuşuyordu. Şimdi Nükleer Santralleri Avrupa 1960 ve 1970 yıllarda yaptı ve alternatif enerji olarak kullanıyor. Şimdi doğalgazda çevrim santralinden elektriğe mahkum edersen ve dolar artarak elektrik faturaları artar. Bunlar 20 senedir hükümetin planlaması gereken bir konudur. “Büyükşehir Ünye’de Yaptığı Çalışmaları Kimseye Sormuyor” Çamlık ile ilgili Büyükşehir Belediyesi bir brifing vermişti. Burada güzel şeyler vardı ve hoşumuza gitmişti. Çamlık ile ilgili bizde oraya bir ahşap restoran yapılması ve çamlığın eski halindeki gibi olmasıydı. Fakat Büyükşehir Belediyesi Ünye’de yaptığı çalışmaları kimseye bir şey sormadan oraya bir kafecik yaptı. Biz kafeciğe de ses çıkarmadık ancak yetersizdi ve restoran olması gerekiyordu. Büyükşehir Belediyesi plansızlığından dolayı daha sonra orası arkaya doğru büyütüldü. Orada bir mescit ihtiyacı vardı. Daha sonra ağaçların içine beton temelli olarak mescit yapmak istediler. Biz bu duruma Cumhuriyet Halk Partisi ile birlikte itiraz ettik. Bunun yanlış olduğunu kabul ederek ana binanın yanına ahşaptan bir mescit yapıldı. Şimdi de gençler için bir kitap kafe, mezar taşı müzesi gibi güzel yatırımlar yapılacaktır. “Organize Sanayiyi Kendi Kendimize Ünye Olarak Yaptık Bulvar yolu TOKİ’den başlayarak Atatürk Mahallesi, Şeyh Yunus ve son olarak Ünye Sanayisine giden bir yoldur. Sahil yolu araç trafiği açısından çok yoğundur. Bulvar yolu yapılırsa sahil yolu Ünyelilere kalacaktır. Bu yol ile de şehir o taraflara doğru yayılacaktır. Ünye’nin nüfus ölçüsünde gerekli yatırımları alması gerekmektedir. Bizde de Altınordu yatırımlarını tamamlıyor. Ünye’ye Organize Sanayi, ÜTSO Başkanı İrfan Akar ve Ticaret Borsası Başkanı Mustafa Uslu iş adamlarını bir araya topladılar, ön kamulaştırmalar yapıldı ve çalışmalar başlatıldı. Daha sonra hükümete alt yapı için destek istendi ve bu kredilendirildi. Organize Sanayiyi kendi kendimize Ünye olarak yaptık. İyi Parti olarak Devlet Planlama Teşkilatını aktif olarak liyakat sahibi insanların eliyle oluşturacağız. Yatırımlar planlanıp, şeffaf ve denetlenebilir şekilde yapılacaktır''DEDİ..