Ordu’da turizm potansiyelini en üst seviyeye taşımayı hedefleyen Ordu Turizm Çalıştayı, 6 Ekim 2025’te start alacak. Ordu Valiliği, Ordu Büyükşehir Belediyesi, Ordu Üniversitesi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Ordu Ticaret ve Sanayi Odası ile Ordu Kültür ve Sanat Derneği’nin öncülüğünde düzenlenecek çalıştay, panel, atölye ve oturumlarla sürdürülebilir bir turizm vizyonu ortaya koymayı amaçlıyor.

Halkın Katılımı İçin Anket Çağrısı

İl Kültür ve Turizm Müdürü Uğur Toparlak, çalıştay öncesi Ordu’da yaşayan veya şehir dışında bulunan tüm Orduluları çevrimiçi anketlere katılmaya davet etti. “Turizmde söz sizin. Katkınızı şimdi sunun” çağrısı yapan Toparlak, anketlerden elde edilen görüşlerin sonuç raporunda yer alacağını vurguladı.

Çalıştayın Temaları

Çalıştayda ele alınacak başlıklar şöyle sıralandı:

  • Turizm pazarlaması

  • Deniz, spor, doğa, sağlık ve ekoturizm

  • İnsan kaynakları ve turizm eğitimi

  • Gastronomi ve kültürel miras

  • Mevzuat, altyapı ve tesisleşme

Toparlak, “Ordu’nun kültürel değerlerini, doğasını, denizini masaya yatıracağız. Ortak akılla bir vizyon belgesi ve eylem planı çıkaracağız” dedi.

Katılım Yoğun

Şu ana kadar yüzün üzerinde vatandaşın ankete katıldığı, çalıştay oturumları için de farklı alanlarda çok sayıda başvuru yapıldığı bildirildi. Turizm pazarlaması için 44 kişi, ekoturizm için 30’un üzerinde, turizm eğitimi için 28, gastronomi için 23 kişi başvurdu.

Ordu’nun Turizm Master Planı

Çalıştayın sonunda elde edilen verilerle Ordu’nun turizm master planı hazırlanacak. Toparlak, “Ordu turizminin geleceğini şekillendirmek için tam zamanı. Katkınızı, önerinizi bizimle paylaşın. Ortak akıldan çıkacak fikirler Ordu’yu daha güçlü bir destinasyon yapacak” ifadelerini kullandı.