Ünye Net Haber
Ünye Net Haber
Diğer Sayfalar
Genel

Kira Geliri Olanlar Dikkat: Beyan Dönemi 1 Mart’ta Başlıyor

Konut, iş yeri ve arazi kiraya veren milyonlarca mükellef için kira geliri beyan dönemi başlıyor. 2025 yılına ait kira gelirleri için beyannameler 1 Mart–31 Mart 2026 tarihleri arasında verilecek. Süresinde beyan edilmeyen gelirler için ise cezai işlem uygulanabilecek.

Kira Geliri Olanlar Dikkat: Beyan Dönemi 1 Mart’ta Başlıyor
Paylaş:

Konut, iş yeri ve arazi kiraya veren milyonlarca mükellef için kira geliri beyan dönemi başlıyor. 2025 yılına ait kira gelirleri için beyannameler 1 Mart–31 Mart 2026 tarihleri arasında verilecek. Süresinde beyan edilmeyen gelirler için ise cezai işlem uygulanabilecek.

İstisna Ve Beyan Sınırları Açıklandı

2025 yılı için konut kira gelirlerinde 47 bin liralık istisna uygulanacak. Bu tutarın üzerinde gelir elde edenler beyanname vermek zorunda olacak. Tevkifata tabi iş yeri kira gelirlerinde ise brüt gelirin 330 bin lirayı aşması halinde beyanname verilecek. Kesinti ve istisnaya konu olmayan kira gelirlerinde beyan sınırı 18 bin lira olarak belirlendi.

Birden fazla konuttan kira geliri elde edilmesi halinde istisna toplam gelire bir kez uygulanacak. Ortaklı mülkiyetlerde ise her ortak ayrı ayrı 47 bin liralık istisnadan yararlanabilecek.

Kimler İstisnadan Yararlanamayacak?

Ticari, zirai veya mesleki kazancını beyan etmek zorunda olanlar ile toplam gelirleri 2025 yılı için 1 milyon 200 bin lirayı aşan mükellefler konut kira geliri istisnasından faydalanamayacak. Ayrıca kira gelirini süresinde beyan etmeyen veya eksik bildirenler de bu haktan yararlanamayacak.

Gerçek Gider Ve Götürü Gider Seçeneği

Mükellefler beyanname verirken gerçek gider veya götürü gider yöntemlerinden birini tercih edebilecek. Gerçek gider yönteminde sigorta, bakım-onarım, vergi, harç ve amortisman gibi belgeli giderler gelirden düşülebilecek. Götürü gider yönteminde ise istisna sonrası kalan tutarın yüzde 15’i indirim konusu yapılabilecek. Bu yöntemi seçenler iki yıl boyunca sistem değişikliği yapamayacak.

Ödemeler İki Taksit Halinde Yapılacak

2025 takvim yılına ilişkin Gelir Vergisi Beyannamesi, Hazır Beyan Sistemi üzerinden verilebilecek. Tahakkuk eden verginin ilk taksiti ve damga vergisi 31 Mart 2026’ya kadar, ikinci taksiti ise 31 Temmuz 2026 tarihine kadar ödenecek.

Bu haber Ünye Net Haber tarafından yayımlanmıştır. İzinsiz kopyalanamaz, alıntılarda kaynak gösterilmesi zorunludur.

Genel Haberleri

Yorumlar

Editoryal moderasyon aktif

Yorum Yaz

Yorumunuz incelendikten sonra yayın ilkelerimize uygun bulunması hâlinde yayınlanır. Hakaret, iftira ve reklam içeren ifadeler reddedilir.

adlı okura yanıt yazıyorsunuz.
0 / 2000

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.