DGX   https://www.youtube.com/watch?v=uL0nIBmR7Os KKTC Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı ile ortaklaşa düzenlediği ‘Kardeş Okul Projesi’ kapsamında KKTC’de Kıbrıs Hala Sultan İlahiyat Kolejinde eğitim gören 19 Kıbrıslı öğrenci ve 8 görevli Ordu gezilerinin bugün ki turunda Ünye'ye geldiler. ‘Kardeş Okullar  Kıbrıs Hala Sultan İlahiyat Koleji ile Ordu İMKB Sosyal Bilimler Lisesi  öğrenci ve öğretmenlerinden oluşa 50 kişilik grup , Ünye Şeyh Yunus Emre Türbe ziyareti ile  başladıkları Ünye gezisini Çakırtepe, Bakırcılar arastası ve sahil turuyla  tamamladılar. Ünye gezisine KKTC Eğitim ve Öğretim Uzmanı Ece Uzun, KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Müdürü Ali Yaman, Ordu İMKB Sosyal Bilimler Lisesi Müdürü Nuri Bahtiyar, okul öğretmenleri ve öğrenciler katıldı. Ünye’de gördükleri ilgiden memnun olduklarını belirten okul yöneticileri ve öğrenciler doğası, yeşili, mavisi ve misafir perverliğiyle Ünye Karadeniz’in incisi ifadelerinde bulundular. AMACIMIZ FARKLI KÜLTÜRLERİN KAYNAŞTIRMAK “Bakanlığımızın kardeş okul projesi kapsamında bir aradayız” diyen  Ordu İl İMKB Sosyal Bilimler Lisesi Müdürü Nuri Bahtiyar; “Türkiye’mizdeki 19 lise ve Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyetinde ki 19 lise kardeş okul projesi kapsamında kardeş DVFXilan edildi. Bu çerçeve içerisinde 4 kez bir araya geleceğiz, ikincisinde bir aradayız ve bugünde Ünye’yi ziyaret amacıyla buraya geldik. Ünye ziyaretimiz esnasında bizlere destek veren ÇAKIR Medya Genel Yayın yönetmeni Cihan ÇAKIR’a teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi. “Ünye’ye ilçemiz itibariyle baktığımızda son derece düzenli” diyerek sözlerine devam eden Lise Müdürü Nuri Bahtiyar; “Burada Yunus Emre türbemiz var. Özellikle gezi esnasında bunu atlamak mümkün değildi.  KKTC’den 19 öğrencimizle ve onların kardeş okulu olan bizden 19 öğrenci, 4 öğretmen, KKTC’deki 4 idareci ve 4 öğretmenden oluşan yaklaşık 50 kişilik bir grupla Ünye Yunus Emre türbesini ziyaret ettik. Ardından Ünye’de gezimize Çakırtepe, Bakırcılar arastası ve sahil turuyla devam edeceğiz” ifadelerini kullanarak Kardeş Okul Projesiyle ilgili şu bilgilerde bulundu. Bahtiyar; “Kardeş okul projelerinin genel hedefi öğrencileri, aileleri tanıştırmak, bir araya getirmek ve farklı kültürlerin kaynaşmasını sağlamaktır. Bu nokta üç günlük süre içerisinde ciddi anlamda öğrencilerimiz kaynaştılar ,sıcak ve samimi dostluklar kurdular. Her iki ülkenin öğrencilerini ailelerini bir araya getirerekten bizlerde bu duruma katkıda bulunduğumuz için son derece mutluyuz” diyerek sözlerini noktaladı. ÇOCUKLARIN, DİNİ, IRKI, MİLLİYETİ YOK…DXX KKTC Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Uzmanı Ece Uzun; “Ünye’de kardeş okul projesi kapsamında bulunuyoruz.  Ordu, Ünye, Fatsa ve Perşembe’yi çok beğendik, her yeri gezdik. Bu anlamda öğrencilerimiz ve bizler mutluyuz” diyerek düşüncelerini dile getirirken proje ile ilgili şu bilgileri verdi: “Projemiz farklı ülkelerden, okullardan ve kültürlerde yaşayan Türk çocuklarını bir araya getirip, birbirlerini kültürel, sosyal ve ekonomik anlamda tanımalarını sağlıyor. Öncelikle çocukların dini, ırkı, milliyeti yok. Çocukların nerede büyüdüklerini hiçbir önemi yok çocuk, çocuktur. Bu anlamada bir arada olmaktan hepsi çok mutlular. Projemiz 2 yılda 4 ziyaret şeklinde başladı, eğer bakanlıklar uygun görürse devamı olacaktır. Ünye’yi çok kısa gördük, şehirden fazla fındık bahçelerini gördük . Ünye Kıbrıs’a göre çok serin ve hoş bir ilçe” dedi. ORU'DA GÜZEL ANILAR BİRİKTİRDİK KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Okul Müdürü Ali YAMAN ise; “Bu projede yer almaktan, özelliklede İMKB Sosyal Bilimler lisesi müdürü, öğretmen ve öğrencileriyle ikinci kez buluşmaktan son derece memnunuz. Ziyaretimiz Pazar günü başladı, kısmetse Cuma günü sona erecek. Yirmi yedi kişilik bir grupla Ordu’ya geldik. Her ne kadar haftanın daha başında olsak da ilk dakikadan itibaren güzel anılar biriktirmeye başladık” dedi. TÜRKİYE’Yİ MEDYA VE TELEVİZYONDAN TAKİP EDİYORUZ… Sıcak bir karşılanma ile karşı karşıya kaldıklarını belirten Ali YAMAN; “Bu projenin Kıbrıs Türkü, yavru vatan için çok büyük bir önemi var. Çünkü çoğu kez biz Türkiye’yi medya ve televizyondan takip ediyoruz. Türk DGBVinsanının misafir perverliğini her ne kadar Türk dizilerinde görsek de, bura birebir sıcak karşılamayla onu yaşadığımız için, o fırsatı bulduğumuz, için şükranlarımı belirtmek isterim” diyerek Ünye’ye hayran kaldığını şu şekilde anlattı. ÜNYE’NİN YEŞİLE BÜRÜNMÜŞ OLMASI BİZLERİ ÇOK ETKİLEDİ… YAMAN; “Kıbrıs her ne kadar yeşil ada olarak bilinse de, son yıllarda kurak geçen iklim sonucu maalesef o yeşili özlüyoruz. Burada o yeşili görmek bizleri çok sevindirdi. Ünye olarak çok şanslı bir ilçesiniz, bunun kıymetini biliniz. Bir tarafta deniz, bir tarafta dağ manzarası Ordu’nun belki de incisi olarak tanımlayacağımız bu güzel yörenin kıymetini biliniz” ifadelerini kullanırken, “Bölgenizi yörenizi kültürünüzü ve güzelliklerinizi yaşayın, hem de bizler gibi gelen kişilere tanıtın” diyerek sözlerini noktaladı. Kardeş okul projesi kapsamında KKTC’den Ünye’ye gezi düzenleyen grup Şeyh Yunus Emre Türbesi ziyaretinin ardından, bakırcılar arastasını, ve sahili gezerek hem alışveriş yaptılar hemde bol bol fotoğraf çektirerek  Ünye’den güzel anılarla ayrıldılar.    22215051_10212142588913344_1415363884_n 22215256_10212142589113349_417802324_n 22278467_10212142588793341_358784891_n   rekl