DVX https://www.youtube.com/watch?v=3mEoxu0w9BE&t=29s Emniyet Genel Müdürlüğünce geliştirilen Kiralık Araç Bildirim Sistemi “KABİS” yaklaşık 2 yıldır araç kiralama işletmelerine katkı vermeye devam ediyor.  KABİS ile sistemin kullanıcısı olan araç kiralama şirketlerinin sorumlu işleticileri ve yöneticileri, kiralanan araç bilgileri ile aracı kiralayanların kimlik bilgilerini Emniyet Genel Müdürlüğüne elektronik ortamda anlık bildirebiliyor.   Bizlerde KABİS ile ilgili kiralık araç işi yapan Ünyeli esnaflarla konuştuk. İşletme ortaklarından Muhammet HALICI KABİS’in sektöre katkıları ve sağlamış olduğu kolaylıklar hakkında şu bilgilerde bulundu; “Oto kiralama olarak hizmet veren bir firmayız. Oto kiralama alanına yeni başladık yıllardır reklam sektörünün içerisindeyiz. Farklı bir dala uzanmak istediğimiz için bizde oto kiralama sektörünü seçtik. “KABİS” Kiralık araç Bildirim sistemi olarak geçen bir sistem. Oto kiralamalarda kaçakların önüne geçmek için kurulan, çalıntı otoların önüne geçmek için kurulan bir sistem. Kısaca nasıl otellerde kalanların bilgisini veriyorsak, burada da araç kiralayanların ehliyet bilgisi ile Emniyete bilgi vermiş oluyoruz.  Bu şekilde araç takiplerini gerçekleştiriliyor.  Yani emniyetin denetleme sistemi” ifadelerinde bulundu. Bombalı Araçların ve Korsan Kiralama Firmalarının Önüne Geçilmek İsteniyor... İşletme sahibi HALICI, “Sistemle ilgili özellikle oto kiralama işini layıkıyla yapmak isteyen firmalara karşı korsan yapmak isteyenlerin önünü geçilmek isteniyor. İkinci olarak vergi kaçaklarının önüne geçilmek isteniyor. Üçüncü olarak ise bazı vatandaşların araç kiralayarak, terör örgütlerine verdiklerini duyuyoruz İSTANBUL gibi yerlerde, bunların da önüne geçilmek isteniyor. Aracını kiraya veren firma kendini daha güvende hissediyor. En azından kime araç verdiği ve emniyetinde bu kişileri denetleyerek gönül rahatlığıyla aracı vermelerini sağlıyor. Araçlarda ne kadar da takip cihazı olsa da bazı kişiler işin ilmini bildiği için araç sahibinin aklı onda kalıyordu. Araç nerededir, nasıldır soruları ortadan kalkarak şimdi gönül rahatlığıyla aracımızı istediğimiz kişilere verebiliyoruz” dedi.  Giriş Yapılmayan Araca 5 Bin 481 TL Ceza… KABİS sisteminin kurulması için firmanın yerleşik bir yerde olmasını gerektiğini dile getiren HALICI; “Bunun içinde işyerinin sabit bir IP’ye sahip olması gerekiyor. İş yerine sabit IP aldığınızda sadece o noktada aracınızı kiralaya biliyorsunuz. KABİS sistemini açtığımızda müşterilerimiz TC kimlik numarasını yazdığımızda zaten diğer bilgileri emniyette çıkıyor, Aracımızın verdiğimiz kilometresini girerek sisteme kaydını gerçekleştiriyoruz. Bu sistemle ehliyetini aldığımız kişiye aracı endekslemiş oluyoruz. Doğal olarak emniyet çevirmesinde vatandaş aracım kiralık deyip geçebiliyor. Sisteme girilmeyen araçlar yakalandığında 5 bin 481 TL civarında cezası var ve araçta bağlanıyor” diyerek sözlerini noktalarken işletme sahipleri olarak Kiralık Araç Bildirim Sistemi “KABİS’ten memnun olduklarını bildirdi. rekl-507x1024