20638172_1839887746324895_7503359541726993254_n Ünye'nin Çamlık mesire alanında başlanan çalışma ile ilgili olarak Ünye Kent Konseyi'nin yaptığı toplantı sonrası Kent Konseyi Başkanı Musa Özgür Kıroğlu basına şu açıklamayı yaptı; Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından Çamlık'la ilgili yapılan ihale sonrası başlanan ancak Ünye'de herkesin büyük tepkisine yol açan projeyi görüşmek üzere Ünye Kent Konseyi Yürütme Kurulu olağanüstü toplandı. Yapılan toplantıda proje bütün detaylarıyla masaya yatırıldı ve üzerinde değerlendirmeler yapıldı. Yapılan değerlendirmeler sonrasında ise uygulamaya konulan projenin Çamlık'ta kamusal alanı yok ettiği, bunun Ünyeliler tarafından kabul edilmesinin mümkün olmadığı kanaatinde birleşildi. Çamlık; bugün ahrete intikal etmiş saygı ve minnetle andığımız Ünyeli büyüklerimiz tarafından 1950'li yıllarda mesire alanı olarak tanzim edilmiş, 75 yıldan bu yana da mesire ve piknik alanı olarak kullanılmaktadır. Burası Ünye'nin tarihinde, toplumsal ve kültürel hayatında köklü derinliği olan sembol bir alanımızdır. Çamlık, ahrete intikal etmiş ve hayatta olan her Ünyelinin bir birinden değerli hatırasının olduğu mana derinliği olan güzide bir yerdir. Kaldı ki bu hatıralar sadece Ünyelilerle sınırlı değil bölgemizde komşu şehirlerde yaşayanların da Çamlık'la ilgili dolu hatıraları vardır. Büyükşehir Belediyesi'nin yıkık-dökük haldeki Çamlık'ta düzenleme yapma kararı çok yerinde ve gerekli bir karardır. Ancak bu kararın yerinde ve doğru uygulanması da bir  o kadar gerekli ve önemlidir. Büyükşehir'in uygulama projesinde daha önce restoran ve motelin bulunduğu boş alanda planladığı işletme, yüklenen fonksiyonlarıyla doğru bir uygulamadır. Diğer taraftan ağaçlara zarar verilmeden düşünülen macera parkı, kır kafesi ve kameriyeler de uygulama içinde doğrudur. Böyle bir uygulama orada kamusal alanın yok olması ya da kısıtlanmasına yol açmaz, aksine güzelleştirir, kalite getirir. Hemşehrilerimizin beklediği ve arzu ettiği Çamlık böyle bir Çamlık'tır.   Ünyelilerin gün içinde istenilen saatte çoluk-çocuk aile boyu gidip eğlenip dinlendiği, stres ve yorgunluğunu attığı, yürüyüş yaptığı, bol bol oksijen teneffüs ettiği ve kamusal alan olarak gönlünce hareket ettiği Çamlık'la ilgili olarak Büyükşehir Belediyesi'nin uygulamaya sokulan projeyi gözden geçireceğini umuyoruz. Dolayısıyla Ünyeli hemşerilerimiz, siyasi partilerimiz, odalarımız, borsamız ve sivil toplum kuruluşlarımız 10 Ağustos Perşembe günü sat 17'de Çamlık'ta buluşarak Ordu Büyükşehir Belediyesi'nden uygulamaya soktuğu projeyi yeniden gözden geçirmesini, kamusal alanı gözeten bir uygulamanın hayata geçmesini talep edeceklerdir. Kamuoyuna saygıyla duyururuz. 08.08. 2017   Ünye Kent Konseyi Başkan Musa Özgür Kıroğlu   ddddd eeeeew