ffff Başbakan Binali Yıldırım ve MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, anayasa değişikliyle ilgili yaptıkları görüşmenin ardından, Anayasa değişikliği ve Başkanlık için bir çok spekülasyon ortaya atıldı.Bu konuda Milliyetçi Hareket Partisi İlçe Başkanı Ayhan Ayyıldız biz parlamenter sistemden yanayız, farklı propaganda ve algıyla bu işi yönlendirmek doğru değil dedi. Milliyetçi Hareket Partisi İlçe Başkanı Ayhan Ayyıldız ; PARLAMENTER SİSTEMDEN YANAYIZ Milliyetçi Hareket Partisinin Başkanlık sitemiyle ilgili görüşü nettir.  Parlamenter sistemden yana olduğumuzu, reforme edilmiş, güçlendirilmiş parlamenter sitemden yana olduğumuzu ısrarla vurguluyoruz. Anayasanın ilk 4 maddesinin değiştirilemez olmasını, bunu 7 Haziran’dan sonra koalisyon görüşmelerinde de sayın Genel Başkanımız Devlet Bahçeli ilk şart olarak koymuştu.   Bu AKP tarafından değerlendirilmedi. Daha doğrusu onlar erken seçimi arzu ettikleri için bu konulara pek girmediler. Genel Başkanımızın bu konuyla ilgili düşünceleri  “15 Temmuz’dan sonra, Cumhurbaşkanının fiili başkanmış gibi davranması, anayasayı çiğnemiş olması, hukuku yerlerde süründürmüş olmasıdır. Bu fiili durumun ileriye doğru daha fazla kriz, kaos hatta yeni 15 Temmuz darbe teşebbüslerine bir altyapı oluşturabilir düşüncesinden yola çıkarak “Eğer AKP gerçekten başkanlık siteminde ısrarcıysa, bunu inatla sürdüreceğini ifade ediyorsa ve anayasa çalışmaları da var ise buyursunlar meclise getirsinler. 367’yi bulursa kanunlaşsın, 330’u bulursa referanduma gidilsin. Biz halkın vereceği karara saygılıyız.” demiştir. GERÇEKLER KONUŞULMUYOR,ALGI YAPILIYORdsc_1076-1024x657 CHP olsun MHP’nin içerisinde muhalif hareket başlatan arkadaşlar olsun, Milliyetçi Hareket Partisi’nin nasıl evet dediğini çıkarıyorlar anlamadım, bilmiyorum. Ama AKP’nin de bu konuda kamuoyuna sayın başbakanın “biz MHP ile başkanlık sistemini beraber geçireceğiz” gibi ifadeleri, biraz da bu konuda MHP hakkında oluşabilecek algıya yardımcı olmuştur. Bunu bir siyasi ranta çevirmek isteyen muhalifler özellikle genel başkanımız üzerinden “Bahçeli’yle olmuyor” propagandası kurmuşlardır. Sayın genel başkanımızın başkanlığa evet dediği veya saraya yanaştığı gibi propagandaları da kendi tabanlarını güçlendirmek için yapıyorlar. 3-4 milletvekili mecliste “Biz kesinlikle hayır diyeceğiz. Ülkücüler hayır diyor” gibi bir propaganda geliştirdiler. Bu aslında MHP’yi ve genel başkanımızı bir karalama kampanyasıydı. Bugünün hayırcıları hatırlıyorsanız, 2010 senesindeki referandumda evet diye haykırıyorlardı. Bizim ülkücü arkadaşlarımız da AKP'nin ağızlarına sürdüğü bir parmak bal misali “12 Eylülcüler den hesap sorulacak” diyerek evet’i desteklediler. Hatta MHP’yi hayır demekle suçladılar. Ama 2010’da “Cumhurbaşkanını halk seçsin” referandumu Türkiye’de yarı başkanlık sistemini getirdi. Eğer Cumhurbaşkanını halk seçiyorsa bu sistemde bu olmaz. Ancak meclisin seçtiği Cumhurbaşkanıyla siz parlamenter sistemi götürebilirsiniz. MHP BAŞKANLIĞA MÜSAADE ETMEYECEK Biz Türkiye’nin asla başkanlık sitemine geçemeyeceğini, MHP’nin asla buna müsaade etmeyeceğini, gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Biz güçlendirilmiş parlamenter sistemden yanayız. Genel Başkanımız sayın Bahçeli bir gün başka diğer gün başka konuşan bir insan değildir. Türk milleti doğru konuşan genel başkanımızın sözlerine itibar etmeyip, bütün siyasetini yalan üzerine kurmuş olan bir siyasi partinin görüşüne göre değerlendirme yaparlarsa bu haksız bir yargılama olur. Biz bunu kabul etmiyoruz dedi. gggg6