cx Ünye Yunus Emre Kültür ve Dayanışma Derneği’nin “Biz ve Yaban Yunus’ta Tamam” projesininin tanıtım toplantısı ve kokteyli bugün saat 14:00’da Ünye Ticaret ve Sanayi Odasında gerçekleşti. Toplantıya Ünye Kaymakamı Ümit Hüseyin Güney, Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, Ordu Kültür ve Turizm İl Müdürü Erkan Gülderen, İl Milli Eğitim Müdürü Dr.Şaban Karataş, İlçe Milli Eğitim Müdürü Musa Erdem, Ünye Kent Konseyi Başkanı Ayşe Yalın, Ak Parti İlçe Başkanı Arif Ergün, Chp İlçe Başkanı Ali Yalçın, Mhp İlçe Başkanı Ayhan Ayyıldız, Saadet Partisi İlçe Başkanı Özgür Şahin, sivil toplum kuruluşları, oda başkanları ve çok sayıda davetli katıldı. a Yunus Emre hakkında kısa bilgi vererek sözlerine başlayan Musa Özkıroğlu; “Türk halk şiirimizin ve tasavvuf düşüncemizin çok değerli temsilcisi Yunus Emre’yi hepimiz bilir ve tanırız. Dünyada 1971 ve 1991 yılı Yunus Emre sevgi yılı ilan edilmiştir. Yunus Emre’nin Ünye’deki Mezarlığı bizlerle daha da manevi bir bağ oluşturmuştur. Biz Ünye Yunus Emre Kültür ve Dayanışma Derneği olarak bu bağı geleceğe taşımanın mücadelesini veriyoruz. Bu anlamda Ünye Belediyesine ve Ordu Büyükşehir Belediyesine bize vermiş oldukları destekten dolayı teşekkür ediyorum. Yunus Emre gibi büyük bir değerimizi gelecek nesillere aktarma mücadelemizi hep beraber sürdürmeye devam edeceğiz.” Dedi. Ünye Yunus Emre Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Yaşar Argan ise konuşmasında şunları kaydetti; “Bizim memleketimiz ve bizim dışımızda etnik kökenleri farklı, inançları farklı birçok insan var. Bu insanlar bizim dostumuzdur çünkaaü Yunus Emre diyor ki, “Yaradılmışı hoş görürüz, yaradandan ötürü.”. Bundan dolayı hepimiz Emre’nin sevgi hamurunda buluşalım, sevgilerin paylaşıldığı, üzüntülerin azaldığı yeni bir dünya kuralım noktasında projemize “Biz ve Yaban Yunus’ta Tamam” ismini verdik. Projemizin içeriğinde öncelikli olarak Ünye’de Yunus Emre ile beraber onun döneminde buraya gelmiş diğer evliyalar var, bu evliyaların yol düzergahları üzerine düşünülen inanç turizmi var, Yunus Emre ile ilgili konferanslar var. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanımız Enver Bey Yunus Emre’ye sahip çıtı. 2015 yılında 1. Ulusal Ünye Yunus Emre Sempozyumunu, 2016 yılında 2. Uluslararası Yunus Emre Sempozyumunu yaptı. Bu sempozyumlar Ünye’de, Fatsa’da Ordu da ayrı ayrı yapıldı. İnşallah bu sene daha geniş kapsamdaki bir etkinlik beraber yapmayı düşünüyoruz. Yunus Emre için yapılan organizasyonlarda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” dedi. e 15878787_10209849060856576_1436579668_n8