Ordu İl Sağlık Müdürlüğü, 1-7 Ağustos bebekler için en önemli besin "ANNE SÜTÜ" Dünya emzirme haftasını kutladı. Ordu İl Sağlık Müdürlüğü sosyal medya hesabında şu paylaşımı yaptı; Dünya Emzirme Haftası, anne sütüyle beslemenin tüm dünyada yaygınlaşması ve bebeklerin beslenmesinde gelişim sağlanması için her yıl 1-7 Ağustos tarihlerinde kutlanmaktadır. Emzirme; -Anne bebek arasındaki bağı kuvvetlendirir. -Bebeklerde mutluluk ve güven duygusunu geliştirir. -Bebeğin psikolojik gelişimini de etkiler. -Bebeğin çene ve diş gelişimini sağlar. -Anneyi meme kanseri, rahim ağzı kanseri, yumurtalık kanseri gibi kadınlara özel kanser türlerinden kısmen korur. -Anneyi ilerleyen yaşlarda kemik erimesinden korur. -Şeker hastası annelerde insülin ihtiyacını azaltır. Anne sütü, bebeklere gereksinimi olan tüm besin ögelerini tek başına 6 ay sağlayabilen en iyi besindir. Sindirimi kolaydır. Anne sütü ile beslenen bebeklerin başka bir ek besine veya suya gereksinimleri yoktur. Dünya Sağlık Örgütü’ne göre “Bebeklerin doğumdan hemen sonra emzirmeye başlatılması, ilk 6 ay sadece anne sütü verilmesi ve 6. aydan sonra uygun besinlerle beraber emzirmenin 2 yaşına kadar sürdürülmesi” temel mesajdır. ~ Anne sütü; annenin bebeğine vereceği ilk ve en güzel hediyedir… ~Sağlıklı Nesiller, Sağlıklı Gelecekler İçin Anne Sütü