12–18 Nisan Kalp Sağlığı Haftası Dolayısıyla Ordu İl Sağlık Müdürlüğü Açıklaması
12–18 Nisan Kalp Sağlığı Haftası dolayısıyla Ordu İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, kalp ve damar hastalıklarının hem dünyada hem de Türkiye’de en önemli sağlık sorunlarının başında geldiği vurgulandı.
Açıklamada, kalp ve damar hastalıklarının en sık görülen ölüm nedenleri arasında yer aldığına dikkat çekilerek, her yıl milyonlarca insanın bu hastalıklar nedeniyle hayatını kaybettiği ifade edildi. Türkiye’de ise tüm ölümlerin yaklaşık dörtte birinin kalp ve damar hastalıklarından kaynaklandığı belirtildi.
“Kalp Hastalıkları Büyük Ölçüde Önlenebilir”
Ordu İl Sağlık Müdürlüğü, kalp ve damar hastalıklarının büyük bir kısmının sağlıklı yaşam alışkanlıklarıyla önlenebileceğine dikkat çekti. Sigara kullanımı, sağlıksız beslenme, hareketsiz yaşam, aşırı kilo, yüksek tansiyon ve kolesterolün en önemli risk faktörleri arasında yer aldığı belirtilirken, bu faktörlerin kontrol altına alınmasıyla ciddi sağlık sorunlarının büyük ölçüde engellenebileceği vurgulandı.
Erken Teşhis Hayat Kurtarıyor
Açıklamada ayrıca erken tanı ve düzenli takibin önemine değinilerek, aile hekimlerinin bu süreçte kritik rol üstlendiği ifade edildi. Vatandaşların düzenli sağlık kontrollerini yaptırmasının, hastalıkların erken evrede tespit edilmesi açısından hayati önem taşıdığı belirtildi.
Vatandaşlara Çağrı
Kalp Sağlığı Haftası kapsamında vatandaşlara çağrıda bulunan Ordu İl Sağlık Müdürlüğü, şu önerileri sıraladı:
- Tütün ve tütün ürünlerinden uzak durun
- Sağlıklı ve dengeli beslenin
- Düzenli fiziksel aktivite yapın
- İdeal kilonuzu koruyun
- Tansiyon, kan şekeri ve kolesterolünüzü düzenli ölçtürün
- Stresten uzak durun ve yeterli uyuyun
Açıklamada son olarak, “Kalp sağlığı korunabilir, kalp hastalıkları büyük ölçüde önlenebilir. Sağlığınız sizin elinizde” ifadelerine yer verildi.
