Üreticiyle İşçi Aynı Çatıda Buluşuyor

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından 5 yıldır uygulanan ve hem üreticiye hem işçiye büyük kolaylık sağlayan “Fındık Dalda, Aklın İşçide Kalmasın” projesi bu yıl da devam ediyor. Proje, aracıları ortadan kaldırarak fındık bahçesi sahipleri ile hasat işçilerini doğrudan bir araya getiriyor.

Ordu - 14-07-2025 12:15

Fındık Dalda, Aklın İşçide Kalmasın” Projesi Yeni Sezon İçin Başladı

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından 5 yıldır uygulanan ve hem üreticiye hem işçiye büyük kolaylık sağlayan “Fındık Dalda, Aklın İşçide Kalmasın” projesi bu yıl da devam ediyor. Proje, aracıları ortadan kaldırarak fındık bahçesi sahipleri ile hasat işçilerini doğrudan bir araya getiriyor.

5 Yılda 11 Bin Kişi Faydalandı

Büyükşehir Belediyesi iştiraki ORTAR A.Ş. tarafından yürütülen proje kapsamında bugüne kadar 2 bin 852 fındık üreticisi ile 8 bin 844 mevsimlik işçi hizmet aldı. Her geçen yıl daha fazla ilgi gören proje, üretim sezonunda iş gücü ihtiyacını karşılamada önemli rol oynuyor.

İşe Ulaşım Artık Daha Kolay

Proje sayesinde hem üretici güvenilir ve nitelikli işçiye kolayca ulaşabiliyor hem de mevsimlik tarım işçileri kayıtlı, düzenli ve güvenceli şekilde çalışma fırsatı yakalıyor. Böylece kayıt dışı istihdamın da önüne geçilmiş oluyor.

Başvurular Ücretsiz Yapılabiliyor

Yeni sezon başvuruları başladı. Fındık bahçesi sahipleri, hasat işçileri ve işçi olmak isteyenler projeye ücretsiz olarak dâhil olabiliyor. Başvurular hafta içi 08.00-17.00 saatleri arasında 0 (452) 233 40 40 numaralı telefon hattından ya da ordu.bel.tr adresi üzerinden gerçekleştirilebiliyor.

Model Türkiye’ye Örnek Oluyor

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in öncülüğünde hayata geçirilen proje, yalnızca fındık hasadını kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda Türkiye’de mevsimlik tarım işçiliği alanında örnek gösterilen sosyal bir model olarak öne çıkıyor.

Günün Diğer Haberleri