ÜNYE PROTOKOLÜ ŞEHİT AİLELERİNİ AĞIRLADI

Genel - 19-03-2018 14:59

https://www.youtube.com/watch?v=-RfkWbcB1mc Çanakkale zaferinin 103. yıl dönümü anma programları kapsamında Ünye protokolü şehit yakınları ve gazilerle bir araya geldi. Ünye Atatürk Parkı Sosyal Tesislerinde düzenlenen programa Kaymakam Ümit Hüseyin Güney,  Garnizon Komutanı Binbaşı Bünyamin Dönmez, Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, İlçe Emniyet Müdürü Ahmet Aksu, İlçe Jandarma Komutanı Esat Can Öztürk, daire amirleri, şehit aileleri ve gaziler katıldı. Çanakkale şehitleri anma programı kapsamında düzenlenen etkinliklerde Afrin Zeytin Dalı Harekatı’nda görev alarak şehadete ulaşan şehit ve gazilerde unutulmadı. “Siz şehit yakınlarımızla bir arada olalım istedik” diyerek konuşmasına başlayan Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar: “Vaktimiz el verdiği ölçüde devletimizi temsil eden başta Sn. Valimiz, İlçe Kaymakamımız ve bizler olmak üzere sizlerin manevi evlatlarınız olma noktasında gayret sarf etmeye devam ediyoruz. Tabi asıl olan bu vatan için toprağa düşmek, bu vatan için şehit olabilmektir. Geride malını, mülkünü, sevdiğini, çocuğunu, annesini, babasını bırakarak düğüne gidiyoruz diyebilmektir asıl olan. Bu topraklar yüzyıllar boyu hep bu ruh haliyle tedavi edildi. İşte bundan tam 103 yıl önce ‘hey on beşli, on beşli’ diyen baktığımızda bugün türkü olarak dinlediğimiz, işin özüne inip baktığımızda 15, 14, 13 yaşındakilerin cepheye gitmek suretiyle Çanakkale’de mermilerin havada çarpıştığı, toprağın adeta kanla yoğrulduğu yer olan destan yazdıkları yerdir aslında. “Maşaları Kimlerin Kullandığını Bir Kez Daha Görmüş Olduk” Bugüne geldiğimizde yine aynı şekilde 103. Yılını andığımız Çanakkale zaferinin, dün saat 8:30’da Afrin’de de kahraman ordumuz aynı ruh haliyle Türk bayrağını göklere çekmek suretiyle orada dalgalandırmış oldu. Resmi verilere baktığımızda 3 bin 603 hain orada dağlara gömülmüş oldu. Türkiye’yi bölmek, başına çorap örmek için oralarda neleri yaptıklarını, hangi emeller uğruna hangi maşaları kimlerin kullandığını bir kez daha görmüş olduk. Tıpkı 15 Temmuz 2016 tarihinde gördüğümüz gibi ve bunun öncesinde Doğuda, Güneydoğu Anadolu’da gördüğümüz gibi, bizde bu ruh hali olduğu müddetçe, birliktelik, vatan, toprak ve ezan sevgisi olduğu müddetçe hiçbir top, hiçbir gülle, hiçbir uçak, bunu yıldıramayacaktır. Sizlerle birlikte vakit geçiriyor olmaktan dolayı mutluyuz. Çanakkale zaferinin 103. Yıl dönümünü kutlarken vatan için bu toprağa düşen tüm şehitlerimiz, saygıyla, minnetle, rahmetle anarken, eli öpülesi şehit yakınlarımıza da bir kez daha cenabı Mevla’dan sabırlar ihsan etmesini niyaz ediyorum, gazilerimize acil şifalar niyaz ediyorum” dedi. Gençler tarafından şehit ailelerinin ve şehit mezarlarının ziyaret edilmesine yönelik Gençlik Spor Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü ve yerel yönetimle hayata geçmek üzere bir proje hazırlandığını ifade eden Ünye Kaymakamı Ümit Hüseyin Güney konuşmasında şunları kaydetti; "Bugün hem Çanakkale Zaferi’nin 103’üncü yıl dönümü hem de şehitlerimizi anma günü.  Çanakkale zaferiyle ilgili çok şey söyleniyor, söylenecek. Bunlar bizlerin bir şeyler söylemek için içini doldurmaya çalıştığımız manalar değil. Bizzat bu ülkeyi bizlere vatan yapan ruhun tecessüs ettiği, vücut bulduğu ve yaşadığı andır, yaşadığı mekândır, yaşatıldığı yerdir Çanakkale. Çanakkale Zaferi’nin kazanılmasında maneviyat son derece önemlidir. Oradaki cesaret kolay kolay tarif edilemez ve bu ruhu içinde taşımayanlar Çanakkale ruhunu anlayamaz, anlatamaz. Bizler savaşta ani kararlarla yaptığımız hamlelerle dünyayı şaşırtan bir milletiz. Maddi anlamda ülkemizde özellikle milli ve yerli silahların geliştirilmesi konusunda Türk Silahlı Kuvvetlerimizin, Aselsan’ın, TÜBİTAK’ın çok güzel çalışmalarını ortaya koyduğunu görüyoruz. İnşallah namerde muhtaç olmadan birilerine saldırmak, sömürmek için değil vatanımızı savunabilecek kabiliyetimizi her daim hazır bulundurmak için inşallah bu çalışmalarımız devletimizin, hükumetimizin, ordumuzun gayretiyle yetişmiş ve moral gücü yüksek silahlı kuvvetlerimizle daha iyi seviyelere geleceğimiz konusunda en ufak şüphem yoktur. Bugün bir şehit haberi geldiğinde tüm kurum ve kuruluşlar üzerilerine düşen görevleri yerine getirme konusunda son derece içten ve samimi şekilde gayret içerisinde oluyorlar. Herkes şehit haberini aldığında kendi evladı şehit olmuşcasına üzülüyor ve şehit ailesinin derdiyle dertleniyor. Gençler tarafından şehit ailelerinin, şehit mezarlarının ziyaret edilmesine yönelik olarak Gençlik Spor Müdürlüğümüz, Milli Eğitim Müdürlüğümüz, yerel yönetimimiz ve Belediyemizle işbirliği içerisinde hayata geçirmek üzere bir proje hazırladık." dedi. Konuşmaların ardından şehit yakınları ve gazilere başta Kaymakam Güney Olmak üzere, Garnizon Komutanı Binbaşı Dönmez, Emniyet Müdürü Aksu ve Jandarma Komutanı Öztürk tarafından Türk bayrağı ve karanfil hediye edildi.
Günün Diğer Haberleri