İlimizde uzun yıllardır ticari faaliyetlerini sürdüren hayırsever Paycı Ailesi, Ordu İl Sağlık Müdürlüğü’ne önemli bir bağışta bulundu. Aile, kanser tarama hizmetlerinin daha etkin yürütülebilmesi amacıyla 1 adet mobil kanser tarama aracı ve 3 adet ultrason cihazı bağışlayarak sağlık hizmetlerine büyük bir katkı sağladı.
Bağış Töreni Ordu Valiliği’nde Gerçekleştirildi
Ordu Valiliği yerleşkesinde düzenlenen teslim törenine, Vali Muammer Erol, İl Sağlık Müdür Vekili Dr. Muhammed Yasin Ergül, Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Uzm. Dr. Emrah Çelenk, Destek Hizmetleri Başkanı Ömer Tok, Personel Hizmetleri Başkanı İmdat Belen, sağlık çalışanları ve Paycı Ailesi katıldı.
Törende, bağışlanan araç ve cihazlar İl Sağlık Müdürlüğüne teslim edilirken, yapılan bu anlamlı katkının Ordu genelinde kanser tarama hizmetlerinin yaygınlaştırılmasına büyük katkı sağlayacağı vurgulandı.
9 Binden Fazla Kişiye Kanser Taraması Yapıldı
İl Sağlık Müdür Vekili Dr. Muhammed Yasin Ergül, 18 Ekim 2024 tarihinde hizmete giren ilk mobil kanser tarama aracının 11 aylık süreçte önemli bir görev üstlendiğini belirtti.
Ergül, “Mobil aracımız sayesinde mamografi cihazı bulunmayan 16 ilçemizde de tarama hizmeti verilmeye başlandı. 11 ayda 5.798 kişiye meme kanseri, 1.554 kişiye kolon kanseri ve 1.826 kişiye serviks kanseri taraması yapıldı. Toplamda 9.178 kişiye kanser taraması gerçekleştirilirken, 290 kişi erken tanı için ileri tetkik ve tedaviye yönlendirildi.” ifadelerini kullandı.
“İkinci Mobil Araç İhtiyacımızı Paycı Ailesi Karşıladı”
Kanser taramalarında elde edilen başarılara rağmen ekipman yetersizliği nedeniyle ikinci mobil araca ihtiyaç duyulduğunu dile getiren Ergül, “Paycı Ailesi bu ihtiyacımızı karşılayarak bizlere büyük bir destek verdi. Artık daha fazla vatandaşımıza ulaşabileceğiz. Ayrıca bağışlanan üç ultrason cihazı Altınordu, Fatsa ve Ünye’deki hastanelerimizde kullanılacak.” dedi.
Vali Erol’dan Teşekkür Belgesi ve Plaket
Programda konuşan Ordu Valisi Muammer Erol, sağlık hizmetlerine katkılarından dolayı Paycı Ailesi’ne teşekkür ederek, “Bu tür bağışlar sadece sağlık sistemimizi güçlendirmekle kalmıyor, toplumsal dayanışmanın da en güzel örneklerini oluşturuyor.” ifadelerini kullandı.
Vali Erol, aile adına Bartu Paycı ve Güliz Paycı’ya teşekkür belgesi ve plaket takdim etti.
Paycı Ailesinin bu anlamlı desteği, Ordu genelinde erken tanı ve kanser tarama hizmetlerinin daha hızlı ve kapsamlı bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayarak, binlerce vatandaşın sağlığına dokunacak.