Ordu Valiliği, Ordu Büyükşehir Belediyesi, Ordu Üniversitesi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Ordu Ticaret ve Sanayi Odası ile Ordu Kültür ve Sanat Derneği’nin öncülüğünde düzenlenecek “Ordu Turizm Çalıştayı” 6 Ekim 2025 tarihinde başlıyor.
Kent turizmini geliştirmek, sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek ve Ordu’yu ulusal ve uluslararası arenada bir marka şehir haline getirmek amacıyla organize edilen çalıştay, geniş katılımla gerçekleştirilecek.
lansman toplantısı 23 eylülde yapılacak
Çalıştay öncesinde, 23 Eylül 2025 Salı günü saat 14.00’te Ordu Valiliği Toplantı Salonu’nda lansman toplantısı düzenlenecek. Bu toplantıda mevcut durum değerlendirilecek ve yapılacak çalışmalar ele alınacak. Çalıştayda Ordu’nun “yeşil ve maviyle dans eden” doğasının, tarihi eserlerinin, kültürel zenginliklerinin ve misafirperverliğinin turizmle buluşturulması hedefleniyor.
çalıştay temaları ve programı
Çalıştay boyunca her gün farklı temalar işlenecek:
6 Ekim Pazartesi: Turizm Pazarlaması – Moderatör: Dr. Öğr. Üyesi Faruk Yüksel (Ordu Üniversitesi)
7 Ekim Salı: Deniz, Spor, Doğa, Sağlık ve Ekoturizm – Moderatör: Doç. Dr. Üzeyir Kement (Ordu Üniversitesi)
8 Ekim Çarşamba: İnsan Kaynakları ve Turizm Eğitimi – Moderatör: Prof. Dr. Cavit Yavuz (Ordu Üniversitesi)
9 Ekim Perşembe: Mevzuat, Altyapı ve Tesisleşme – Moderatör: Mesut Yeşiltepe (OBB İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanı)
10 Ekim Cuma: Gastronomi ve Kültürel Miras – Moderatör: Doç. Dr. Mehmet Kabacık (Ordu Üniversitesi)
Tüm oturumlar 13.30 – 17.00 saatleri arasında Ordu Ticaret ve Sanayi Odası 2. Kat Toplantı Salonu’nda yapılacak.
Çalıştayın kapanış bölümünde ise 23 Ekim Perşembe günü saat 10.30’da Ordu Kültür Sanat Merkezi Küçük Salon’da panel, 24 Ekim Cuma günü ise gala programı gerçekleştirilecek.
Bu süreçte yapılacak panel, atölye çalışmaları ve interaktif oturumlarla Ordu’nun turizm geleceğine ışık tutacak somut öneriler ve stratejiler geliştirilmesi hedefleniyor.