KADRO DIŞI BIRAKILAN YEMEKHANE İŞÇİLERİNDEN CUMHURBAŞKANINA MEKTUP

Genel - 15-03-2018 15:10

  https://www.youtube.com/watch?v=d9kAUgb71Fg&feature=youtu.be Ünye’de taşeron yasasının %70'i dışında kalan mağdurlar seslerini duyurabilmek ve kendilerini ifade edebilmek için sosyal medyada video yayınladı. Ünye Devlet Hastanesi yemekhane bölümünde hizmet veren yaklaşık 25 kişi, çıkarılan taşeron yasası kapsamına Türkiye geneli yemekhane çalışanlarının eklenmemesine çektikleri ve yayınladıkları videoyla tepki gösterdi. Devlet hastanesi yemekhane çalışanları aynı zamanda Cumhur Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’a mektup yazarak sıkıntılarını dile getirdi. Taşeron yasası kapsamında kadroya giren çalışanların ise, kurum içi sınavlarının devam ettiği öğrenildi. Ünye Devlet Hastanesi Yemekhane Bölümü Çalışanları yayınladıkları videoda şu ifadelerde bulundular: "Ordu Ünye Devlet hastanesi çalışanları olarak kadroya giremedik. Devletim var olsun ama demek ki biz bu milletin ferdi değilmişiz. Dört Kasım’da işe girenler kadrolu, arkadaşımız 15 yıldır çalışıyor, ben 10 yıldan beri, 8 yıldır çalışan arkadaşımız var. Yani aşağı yukarı 5 yıl ve 10 yıldır çalışanlarımız var. Biz burada kamuda hizmet veriyoruz ama kime hizmet verdiğimiz gerçi belli değilmiş. Niye alınmadığımız %70’lik dilimi biz nereden bilelim çalışanlar olarak. Devletimiz 700-800 bin kişiyi alıyor da yemekhane olarak Türkiye genelinde 5 bin kişi yok muşuzdur. Bu 5 bin kişiyi devlet ne yaptı bilmiyoruz. Mağduruz paylaşmanızı istiyoruz. Millet ne güzel sınava hazırlanıyor, mutlular biz burada 25 kişiyiz, ne olacağımız belli değil. Şirket değişse arkadaşlar benim personelim var sizle çalışmak istemiyorum der, bunu yaparlar lütfen bizim sesimizi duysunlar artık. Hiçbir şekilde hiçbir milletvekilimize ulaşamıyoruz, danışmanları, çağrı merkezleri o oraya aktarıyor, öbürü oraya aktarıyor nasıl sesimizi duyuracağız. Devlet olarak bize sendika verdiniz, nöbet, yol parası verdiniz, çocuk parası verdiniz personeliniz saymıyorsunuz bizleri bunları neden verdiniz? İşe yeni giren insanlar kadrolu oluyor biz olamıyoruz" dediler. Sosyal medyada paylaştıkları videoyla kadroya girememelerine tepki gösteren yemekhane işçileri, Cumhurbaşkanlığına mektup yazarak da seslerini duyurmaya çalışıyor.  
Günün Diğer Haberleri