ET FİYATLARI YÜKSELİYOR

VİDEO HABER

Genel - 11-08-2015 03:01

VİDEO HABER https://www.youtube.com/watch?v=kfIZsvp1WZQ   Son günlerde kırmızı et fiyatlarında yaşanan artışlar sonucu vatandaşların sofralarında et görülebilmesi bir hayli zorlaştı. Akabinde ise kırmızı et fiyatlarının artmasından etkilenen kasaplar da tepkilerini gazetemize yapmış olduğu açıklamalarla dile getirdiler ve her Ramazan Bayramı ile Kurban Bayramı arasında bu artışı yaşamakta olduklarını fakat bu seneki artışın geçen senelere nazaran daha can yakıcı olduğunu dile getirdiler. Hamarat Kasap İşletme Sahibi Selahattin HAMARAT; ''Genelde Ramazan Bayramı ile Kurban Bayramı arasında geçen 2 aylık sürede et fiyatlarında bir artış gözlenmekte. Fakat bu sene baktığımız zaman bu artış diğer senelere nazaran daha fazla gözlendi. Bunun sebebi ise toplumda fırsatçıların olması. Ellerinde bulunan hayvanları stok yapıp pazara az miktarda hayvan indiriyorlar. Akabinde ise alıcı da çok olduğu için ortada bir en yüksek fiyatı veren hayvanı alır mantığı dolaşıyor. Devletimiz ve özellikle Vergi Dairesi bu işleri kontrol altında tutarak hayvancılıktan pazarlamadan anlayan kişileri bu işlere yoğunlaştırırsa et fiyatlarında bu kadar artış ta gözlenmez. Şuan için et fiyatlarında 5 TL gibi bir artış gözlenmekte ve bu ciddi bir rakam. Biz kasaplarında bu konuda yapacağı çok fazla birşey yok. Sonuç olarak bizlerde bahsetmiş olduğum fırsatçılar yüzünden hayvanı pahallı alıyoruz ona göre et satıyoruz. Bunun bir örneğini şöyle verebilirim... Önceki senelerde haftada 8 hayvan satarken şuan için haftada sadece 3 hayvan satabiliyorum.'' şeklinde açıklamalarda bulundu. Akabinde ise ithal et olayına da değinen Selahattin Hamarat; devletin et değilde canlı hayvan ithalatı yapmasını daha doğru bulduğunu söyledi. ''Devletimiz canlı hayvan ithalatında biz kasaplara yardımcı olursa bizim için daha iyi olur. Çünkü esnaflar arasında ya da vatandaşlar arasında ''bu kasap ithal et satıyor başka bir yerin eti daha sağlıklı daha iyi'' şeklinde dedikodulara maruz kalınabiliyor.'' şeklinde ifadelerde bulundu. Yaser Et İşletme Sahibi Yaser FELEK ise; ''Önceki senelere nazaran hayvancılığın daha az yapılmasından dolayı et fiyatlarında genel anlamda bir artış gözleniyor. Bu artıştan da doğal olarak önce vatandaşlar sonra biz etkileniyoruz. Çünkü artan fiyatlar sonrasında kırmızı et artık vatandaşlara lüks geliyor. Bu sebepten dolayıda sofralarına et götüremiyorlar götürseler dahi bu miktar çok az oluyor. Aldığımız bilgilere göre çevrede hayvancılık pek fazla olmadığı için dışarıdan et ithal etmeye başlanacak. Belki bu sayede et fiyatlarında ciddi bir düşüş yaşanır ve vatandaşlar eskisi gibi sofralarına et alabilirler.'' dedi.
Günün Diğer Haberleri