Cevizdere Platformu Çöp Mücadelelerini Sürdürüyor

Genel - 16-03-2018 17:44

Cevizdere Köyü Cami Yaptırma ve Çevre Derneği, Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından mahallerine yapılması planlanan katı atık ayrıştırma tesisine karşı mücadelelerini sürdürüyor. Dernek üyeleri, sivil toplum kuruluşları ziyaretleri kapsamında Ünye El Ele Derneği’ni ziyaret ederek destek istediler. El Ele Derneği Başkanı Adem Atik, Ceizdere’ye kurulması planlanan katı atık ayrıştırma tesisiyle ilgili mücadeleyi sosyal medyadan takip ettiğini belirterek, çevreye karşı sergiledikleri bu hassas tutumdan dolayı Cevizdere platformuna teşekkür etti. El Ele Derneği Başkanı Adem Atik; “Ünye’nin çevresiyle ilgili Ünye’ye katkı sağlayacak veya zarar verecek olaylara karşı göstermiş olduğunuz hassas tutumdan dolayı hepinize teşekkür ederiz. Ünyeliyiz ve hepimizin ortak paydası Ünye. Bizler Ünye’ye sahip çıkmazsak Ünye’ye hiç kimse sahip çıkmaz.” Dedi. Cevizdere Köyü Cami Yaptırma ve Çevre Derneği üyeleri ise mahallelerine yapılması planlanan katı atık ayrıştırma tesisinin yapılmaması için gereken mücadeleyi sürdüreceklerini ifade ederek destek istediler. Cevizdere Köyü Cami Yaptırma ve Çevre Derneği Avukatı İrfan Yıldız Beşlioğlu ise kurulması düşünülen bu tesisin Ünye’de çevre sorununa neden olacağını ifade ederek, açıklamalarında şunları kaydetti; “Ünye’nin içme suyu ihtiyacını yıllardır sağlayan ve halen alternatif olarak görülen Cevizdere havzasına yapılacak olan katı atık ayrıştırma tesisi bölgemize ve Ünye’ye ciddi zararlar verecektir. Burada çöp suları Cevizdere Irmağı ile karışacak içme suyu kuyuları bundan etkilenecektir. Ordu’nun tamamının çöpünün Ünye’de ayrıştırılacak olması ya da Çimento Fabrikasında yakılacak olması Ünye’nin çevre sorununa neden olacaktır. Çöpün kokusu nedeniyle bu havzada yaşam alanı da oluşturulamayacaktır. Ünye’de tesis henüz devreye girmedi ancak Ordu Merkezden gelen çöplerin fabrikada yakıldığını öğrendik ve biliyoruz.” dedi.
Günün Diğer Haberleri